Waar kan ik kaarten kopen?
Je kunt op twee manieren kaarten kopen: online en aan de kassa. Let op: bij CAPSLOC kun je alleen met PIN betalen.
Online
Wanneer je een kaart wilt kopen via onze website kun je die bestellen door op ‘kaarten kopen’ te klikken in de agenda. Je krijgt dan een e-ticket per mail.
Kassa
De kassa is geopend tijdens de events, uitgezonderd de activiteiten die georganiseerd zijn door derden en die zelf de kaartverkoop verzorgen. Aan de kassa kunnen kaarten gekocht worden voor alle events waarvoor CAPSLOC zelf de kaartverkoop doet. De kassa opent op de aangegeven tijd ‘deuren open’ van het event. Je kunt alleen met PIN betalen.
Mag ik kaarten doorgeven?
Ja. Na aankoop is de kaart van jou, dus je mag hem ook weggeven. Je mag kaarten echter niet verkopen voor een hoger bedrag, of ze elders online aanbieden. CAPSLOC bemiddelt niet bij het doorgeven van kaarten. Bij e-tickets is, ter beveiliging van het online kopen, legitimatie vereist. Die wordt normaliter alleen bij twijfel gevraagd, maar als de koper er niet is, of zijn identiteit niet kan aantonen, dan kan een e-ticket worden geweigerd.
Wij werken met het Stager ticketsysteem. Stager werkt samen met Ticketswap.nl, waarmee jij je kaartje(s) op een veilige manier kunt doorverkopen aan een andere geïnteresseerde. Op Ticketswap.nl kun je lezen hoe dit in zijn werk gaat.
Een concert is afgelast, krijg ik mijn geld terug?
Wanneer een concert wordt afgelast kan iedereen de aankoopsom van de kaart terugkrijgen tot een maand na de geplande datum van het concert. In dit geval krijg je vanzelf een mail van ons. Hou je spambox in de gaten!
Ik hoorde/las dat een band binnenkort in CAPSLOC speelt, maar dit staat niet op jullie website?
In principe komen alle programma’s die zijn geboekt in CAPSLOC meteen op de website. Het gebeurt wel eens dat een band zich het recht voorbehoudt om de concertaankondiging als eerste op hun eigen site aan te kondigen. Maar doorgaans is onze eigen site het meest actueel en betrouwbaar.
Hoe bied ik een band/DJ/concept aan?
Dat kan via programmering@capsloc.nl. Je bericht wordt aan de juiste programma-medewerker doorgegeven. Vanwege het grote aantal aanbiedingen is het niet altijd mogelijk om (binnen een redelijke termijn) te antwoorden.
Hoe laat begint het concert?
Op deze website en op de gekochte kaarten staat de tijd dat de deur open gaat en de aanvangstijd vermeld. Dit is de aanvangstijd van de eerste band die speelt die avond. Voorprogramma’s kunnen tot enkele dagen voor het concert bekend worden gemaakt, check daarom deze website voor je naar het concert komt. CAPSLOC kan nooit garanderen dat een voorstelling exact op tijd begint.
Hoe laat is het concert afgelopen?
Dit hangt van de artiesten af. Doorgaans kun je rekenen op één tot anderhalf uur na aanvang van het hoofdprogramma. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat concerten uitlopen. Het voorprogramma speelt vaak een half uur tot drie kwartier. We proberen, voor zover mogelijk, altijd rekening te houden met de laatste vertrektijden van de belangrijkste trein/metrotrajecten.
Kan ik als rolstoelgebruiker of met een andere medische beperking een concert bijwonen?
Het gebouw van CAPSLOC is uitstekend toegankelijk voor mindervaliden. Entree en toiletvoorzieningen zijn drempelloos en goed bereik- en berijdbaar met rolstoelen. Er is een lift aanwezig in het gebouw. Verder bestaat de concertzaal van CAPSLOC standaard uit staanplaatsen. Indien een show wel zitplaatsen heeft, wordt dit per programma op de website vermeld.
Wil je als mindervalide een concert bezoeken? Dan kan dat natuurlijk! Voor gebruikers van een rolstoel of rollator zijn een beperkt aantal rolstoel tickets beschikbaar. Deze zijn tegen de reguliere prijs te verkrijgen via de standaard verkoopkanalen. Het (ondersteunend) gezelschap dient een regulier ticket te kopen. Met oog op de veiligheid hebben we het dringende verzoek om niet met je rolstoel of rollator in het midden van de zaal of in de looproute van de nooduitgangen te gaan staan.
Als je met een rolstoel of een rollator komt en niet in het bezit bent van een rolstoelticket, dan kunnen wij in verband met de veiligheid helaas geen toegang verlenen. Zorg er daarom voor dat je tijdig je rolstoelticket aanschaft.
Scootmobielen, krukjes en andere eigen meegenomen zitmogelijkheden zijn niet toegestaan.
Er is geen rolstoelplatform of verhoging aanwezig. Door de opbouw van de zaal is het niet mogelijk om zicht-garantie te geven.
Voor vragen over je bezoek kun je van tevoren mailen naar info@capsloc.nl. Tijdens het concert staan de medewerkers van CAPSLOC, herkenbaar aan hun werkkleding, voor je klaar.
CAPSLOC heeft alleen staanplaatsen, tenzij expliciet anders aangegeven. Heb je om medische reden een zitplek nodig, neem dan vooraf per mail contact met ons op.
Hoe oud moet ik zijn?
Toegang onder 16 jaar: begeleid door een volwassene (18+).
Alcohol (elk percentage): 18 jaar en ouder.
Identificatieplicht: Iedereen van 14 jaar en ouder moet een identiteitsbewijs tonen als politie of toezichthouders daarom vragen met een gerede aanleiding. Dit is vastgelegd in de Wet op de Uitgebreide Identificatieplicht (WUID) van 1-1-2005.
We werken met een polsbandjes systeem waarbij de kleur van het polsbandje aangeeft of je onder of boven de 18 bent, zodat iedereen aan de bar weet of ze wel of geen alcohol voor je mogen schenken. Als er een afwijkende leeftijdsgrens is, dan wordt dat apart gecommuniceerd.
Mag ik fotograferen (of filmen)?
Fotograferen met je mobiele telefoon of een simpele camera is toegestaan, mits zonder flits. Fotograferen of filmen met professionele apparatuur is niet toegestaan zonder toestemming van CAPSLOC en de artiest. Onder professionele apparatuur verstaan wij toestellen met verwisselbare lenzen en spiegelreflexcamera’s. Bij het maken van beeldmateriaal is de maker verantwoordelijk voor naleving van de AVG-regelgeving. Hierin zijn restricties benoemd over het identificeerbaar in beeld brengen van personen en het openbaar maken van deze materialen. Let er wel op dat het gebruik van je camera of telefoon hinderlijk kan zijn voor medebezoekers.
Wil je graag met een professionele camera komen fotograferen voor een website of ander medium? Mail dan naar info@capsloc.nl om een accreditatie aan te vragen.
Het kan voorkomen dat er helemaal geen foto’s mogen worden gemaakt, bijv. op verzoek van de artiest. Indien van toepassing wordt dit voorafgaand aan de show duidelijk gecommuniceerd.
Worden er foto’s of video opnames gemaakt?
Tijdens evenementen van CAPSLOC is regelmatig een fotograaf aanwezig. Met je bezoek aan CAPSLOC geef je ons stilzwijgend toestemming voor het maken en gebruiken van film- foto en geluidsopnames die in het gebouw worden gemaakt. De foto’s en-of video opnames die gemaakt worden, kunnen door CAPSLOC op social media geplaatst worden. Ook kunnen deze materialen gebruikt worden voor advertenties ter promotie van evenementen in CAPSLOC.
Wil je liever niet op de foto? Geef dit dan vriendelijk aan, zodat de fotograaf hier waar mogelijk rekening mee kan houden. Voor audio- en beeldmateriaal dat gepubliceerd is via capsloc.nl en/of een ander platform van CAPSLOC, geldt dat je altijd een aanvraag tot verwijdering kunt doen door een email te sturen naar info@capsloc.nl.
CAPSLOC heeft niet de intentie gegevens te verzamelen of opnamen te maken van bezoekers of deelnemers die jonger zijn dan 16 jaar, tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. CAPSLOC kan echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. CAPSLOC raadt ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er (gegevens over) kinderen verzameld of opgenomen worden zonder ouderlijke toestemming.
Wil je achteraf door CAPSLOC gemaakte foto’s gebruiken? Stuur dan een aanvraag naar info@capsloc.nl.
Kan ik in CAPSLOC oordoppen kopen?
Ja, in CAPSLOC zijn aan de bar tokens te koop voor oordoppen. Met de tokens kun je oordoppen (Thunderplugs) uit het apparaat in de hal halen. Wij doen mee met Convenant Preventie Gehoorschade.